Nézd meg ezt is: Visszafogott információ, szépen

A negatív tér

2013.04.29. - hétfő

1

-

Egy logó akkor jó, ha nem kell fejtegetni, ha egy pillanat alatt rögzül és ehhez az kell, hogy egyszerű legyen, viszont ha túl egyszerű nem marad meg senkiben és átsiklunk fölötte, mint a naponta látott 500 logó nagy többsége fölött. Meg kell, hogy lepjen.

Nem egyszerű dolog a jó logó tervezése, de hálistennek vannak apróbb fogások. Az egyik ilyen a negatív tér használata, ami nem jelent mást, mint a nem ott lévő dolgok tudatos használata, valami kis apró, sematikus üzenet csempészése a betűközökbe és a résekbe, melyek amúgy is ott lennének kihasználatlanul, valami olyan üzenet ami nem esik le egyből csak ha még egyszer ránézünk a grafikára, viszont a felfedezés egy plusz ingert ad, ami megragad bennünk és rögzül a tudatunkban. Nem egyszerű tervezni a negatív térrel, de megéri a fáradságot. Nézzünk egy-két példát. 

-

1. A fenti képen Reghardt kísérletét látjuk a ceruza szóra a lehető legegyszerűbb formában, csak egy ceruzahegy kellett, hogy az i és l betűből ceruza legyen.

-

2. A Flight Finder logóját Rajendra Prasad A tervezte, melyen a két egymás felé fordított F betű ( a két szó kezdőbetűje ) negatív tere pont a cég profiljába illő sematikus repülőgépet ad ki.

2

-

3. Az Endurance Shoes kezdőbetűinek betűközei cipőt formálnak Abdallah Ahizoune logótervén.

3

-

4. A Wine Searcher a világ egyik legnagyobb borokkal foglalkozó portálja és katalógusa így a keresésre utaló szemüveget kettő borospalack sziluett formálja meg. Itsgareth terve.

4

-

5. A Dig jelentése ásni és Matto kísérletén tökéletesen el is helyezett egy ásót a szó betűközeiben.

5

-

6. A Newcastle Food and Wine Festival nevéhez híven az ételekről és a borokról szól, így Jacob Cass tervén a villa közeit borospalackok alkotják.

6

-

7. Royal Clothes azaz királyi ruházat, a két ruhadarab közötti térben megjelenik a korona. Abdallah Ahizoune terve.

7

-

8. A Wine Forest egészen egyszerű logójában az azt alkotó szavak egészen egyszerű grafikai megjelenése látható, a fák közötti területek palackokat ábrázolnak jeriahblau tervén.

8

-

9. A Food Writers gasztrokritikusokat tömörítő szervezet, melyről a töltőtollba rejtett kanál árulkodik. A 300million terve.

9

-

10. A Snooty Peacock női ékszereket áruló üzlet, így logójában egyszerre jelenik meg a női arc és a névben szereplő peacock - azaz páva. Ryan Russell tervezte.

10

-

11. A Mask Abdallah Ahizoune tanulmánya, amiben a fektetett a betű egy álarcot rajzol ki.

11

-

12. A City Direct a Logomotive terve, melyben a Flight Finder-hez hasonlóan a kezdőbetűk között fedezhetünk fel egy repülőt.

12

-

13. A Yoga Australia logójának tervezője sajnos nem ismert, ami csak azért kár, mert zseniálisan rejtette el Ausztrália kontúrját a jógázó hölgy lába és keze által határolt területbe.

13

-

14. Az Illusion logója tökéletes példája annak, hogyan is tud egy logó egészen kifejező módon ábrázolni grafikusan egy kifejezést. Anthony Lane úgy tette lehetővé a szó elolvasását, hogy az s betűt a negatív térbe rejtette.

14

-

15. A Siah-Design Ed villanyszerelő cégének tervezett logót a témára jellemző elektromos csatlakozókból melyek között karakteresen rejtette el az E betűt, de ha úgy akarjuk akár ED-et is láthatunk benne.

15

-

16. Nikita Lebedev a pelican P betűjében hagyott el egy pelikán fejet.

16 /// Tetszett? Van még. Csatlakozz facebook közösségünkhöz itt és nem maradsz le még több hasonlóan érdekes vizuális tartalomról sem, amit csak ott láthatsz! ///

Címkék: kreatív identity

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása